Piiblitund Pühalepa palvemajas iga kuu esimesel teisipäeval kell 18.00
Palve- ja laulutund Pühalepa palvemajas iga kuu kolmandal teisipäeval kell 18.00, peale palvetundi osaduskohv.

2.3.15


Issand ütleb: Ma otsin kadunut ja toon tagasi eksinu,
ma seon haavatut ja kinnitan nõtra,
aga lihava ja tugeva ma hävitan.
Ma karjatan neid nagu õige.
Hs 34, 16

Kadunud – eksinud – haavatud – otsitud – leitud – seotud.
See kaalukas salm on keskmeks nõndanimetatud suures karjaste peatükis. Hesekiel räägib heast karjasest, ta ütleb: ma ise hoolitsen teie eest ……
Kõik need sõnad räägivad suurest õrnusest ja südamlikkusest.
Järgnevalt püüame seda Luuka evangeeliumile toetudes selgitada.

Ma tahan kadunu jälle üles otsida ( Lk 15,8-10)

Siin räägitakse kaotsiläinud väärtuslikust hõberahast. Aga usu mind – sina ja iga inimene on rohkem väärt. Sa oled kuldraha, hindamatu, ainulaadne kuldraha. Kui see kukub ja oma teed veereb ja kuhugi nurka kaob või ühte prakku kukub ei jäta Jumal ennem, kui Ta tema uuesti leiab. Ta otsib, leiab ja vabastab sind. See on Issand.

Ma tahan eksinu tagasi tuua ( Lk 15, 1-7)

Kui sa tegelikult kogudusse kuulud, aga kaugenenud oled või kahtled või oled koguni meeleheitel. Kui sa oled lõputult kaugel, nii sisemiselt kui väliselt, kui sa ennast väljatõugatuna tunned, kui sa üksi oled siis sind varitseb oht.
Tema tahab eksinu tagasi tuua. Tema tõotab seda sulle. Tema toob sind tagasi. Lase Tal seda teha.

Ma tahan haavu siduda ( Lk 15,11j)

Armas õde ja vend! See karjane on üks Isa, sinu Isa. Ükskõik, kuidas sa välja näed, kui purunenud ja murtud sa oled. Ei oma tähtsust, millised on sinu haavad ja armid, kas sa oled süüdlane või süütu. Tema ütleb: mina tahan sind siduda, mina olen Issand, sinu arst.
Usalda Talle oma haavad, oma haavatud hing, oma valu ja Ta teeb mida Ta on öelnud. Nagu palsamiga võiab Ta sinu haavad ja seob sind armastusega. See on tõotus Issandalt, selleks kuuks ja kõigiks aegadeks.
Michael Pietras. Krelingen.