Jagan mõned mõtted
veel palvepäeva tekstist (palvepäev oli meil nädala sees), sest
pean neid väga oluliseks.
Peetruse 2 kirja
algusest esimesed 11 salmi:
Siimeon
Peetrus, Jeesuse Kristuse sulane ja apostel - neile,
kelle
osaks on saanud meie omaga sama kallis usk meie Jumala ja
Päästja
Jeesuse Kristuse õiguse läbi:
Armu
ja rahu saagu teile rohkesti Jumala ja Jeesuse, meie Issanda tundmise
kaudu!
Tema
jumalik vägi on meile kinkinud kõik, mis on vajalik eluks ja
vagaduseks, tema tundmise kaudu, kes meid on kutsunud omaenese
kirkuse ja väärikusega. Sel viisil on meile kingitud kõige
kallimad ja suuremad tõotused, et te nende kaudu võiksite põgeneda
kaduvusest, mis valitseb maailmas himude tõttu, ja saada jumaliku
loomuse osaliseks. Just seepärast te peategi olema kõigiti valmis
arendama oma usus voorust, vooruses tunnetust, tunnetuses kasinust,
kasinuses kannatlikkust, kannatlikkuses vagadust, vagaduses
vennalikkust, vennalikkuses armastust, sest kui teil seda kõike on,
ja veel rikkalikult, siis te ei jää laisaks ega viljatuks meie
Issanda Jeesuse Kristuse tundmises; kuid kellel seda pole, on pime
ja lühinägelik; ta on unustanud, et on puhastatud oma endistest
pattudest. Seepärast, vennad, olge veelgi innukamad kindlustama oma
kutsumist ja äravalimist, sest kui te seda teete, ei väärata te
iial. Sest nõnda võimaldatakse teile takistamatu sissepääs meie
Issanda ja Päästja Jeesuse Kristuse igavesse kuningriiki. Aamen.
Esimesena võiksime
sellest sõnast tähele panna: me võime usklikud inimesed olla
mitmel kombel, mitmel viisil, mitmel tasemel. Kas lihtsalt usume
midagi ebamääraselt, et küllap midagi kõrgemat ikka kusagil on;
või usume konkreetselt või võime öelda: „Ma tunnen oma
Jeesust“, nagu me enne laulsime. Selles tekstis tuleb välja, et
kogu Jumala arm ja varustus antakse meile kapitalina, mis vajab
kasutuselevõtmist ja välja arendamist. Ei ole päris nii, et me
tulime Jumala juurde, kogu jumalik täius langes meile korraga peale,
nüüd me oleme päästetud ja kõik on suurepärane kuni lõpuni
välja, rohkem muresid ei ole. Ühtviisi on tõsi, et me oleme
päästetud, aga teisalt – oleme päästetud lootuses, vaatega
ettepoole, kuskile, kus see päris pääste kohale jõuab. Oleme
päästetud, oleme teel, oleme ülevalt sündinud, Jumala elu toob
meid kokku, see teeb meis oma tööd. Aga kui me paremini ringi
vaatame, olgu ennast või teisi, siis me komistame igasuguste
probleemide otsa. Mõnikord võivad need päris tõsised olla. Nii
tõsised, et kogudused lähevad lõhki ja lähevad eri teed. Või
inimesed on omavahel tülis ja ei saa omavahel hakkama. Kogudustes
juhtub ka samu asju. Isegi kristlikes perekondades juhtub, et
abikaasad lähevad lahku, nad ei suuda enam koos elada. Elu näitab
seda. Ja siis me räägime vaenlaste armastamisest. Oma kõige
lähedasemaid ja kõige armsamaidki ei suuda armastada. On ju nii!
Siin
oli juba juttu paastumisest ja räägiti, et mõtle
ikka teiste peale ka, mitte ainult endale. Pane see paastumine
tegudesse, mitte ainult sõnadesse.
See on väga hea tähelepanek, aga ma tuletaksin meelde paastumise
mõtet ühe teise nurga alt. Kui paastumisega Jumala ette minnakse,
siis Jesaja 58 peatükis on lausa küsimus Jumalale: me
paastume küll, aga mingit mõju ei ole. Miks me peame oma
jumalateenistusi, palvekoosolekuid, üritame nii ja teistpidi, aga
mingit tulemust ei ole?
Ma usun, et paljud inimesed Jumala riigis on pidanud seda küsima ja
Jumala sõna vastab siin, et see, mida te paastudes taotlete, on
üldse vale asi. See ei ole üldse see, mida te paastudes peaksite
taotlema. Paastute
riiuks ja tüliks näiteks,
ütleb Jumal siin. Või rusikaga
löömiseks
ja oma õiguse tõestamiseks. Ja Jumal küsib edasi: kas
niisugune on paast, mis mulle meeldib? Päev, mil inimene alandab oma
hinge, painutab oma pead, kummardab ja teeb alandliku näo, ma olen
ikka nii vilets ja tühine. Kas te saate aru, kui tubli ma olen, et
ma nii vilets ja tühine olen?
Selline võib ka meie paastumine ja jumalateenistus olla. Teeme
endale aseme
kotiriidest ja tuhast
– ja igaks juhuks sinna, kus teised ka näevad, siis on kindlam.
Kas
sa seda nimetad paastuks ja Issandale meelepäraseks päevaks?
See oli
meeldetuletus Vanast Testamendist.
Paastu teine mõte
peakski olema see, et kui me tuleme Jumala ette isiklikult, siis see
vajaks oma asukoha kindlakstegemist Jumala suhtes.
Meil oli eile üks
kogemus. Sõitsime kusagile külla, kus me enne polnud käinud. Oli
päris kõrvaline koht ka ja osa teed oli hästi tuttav, aga kui
pöörasime suure tee pealt kõrvale, tuli hakata helistama, et kuhu
nüüd pöörata. Meile anti täpsed juhised ja neid juhtnööre
järgides me jõudsime ilusti kohale, sinna kuhu tahtsime jõuda.
Merel on asi veel
keerulisem. Sellest võiks meile Edgar rääkida, või hoopis need,
kellel on merel kaugesõidu kogemused. Seal ei piisa sellest, et ma
võtan õige suuna ja lähen otse sadamasse välja, kuhu ma tahtsin.
Merel on tuuled, mis puhuvad teises suunas, hoovused, mis viivad sind
teises suunas, ja vanasti, kui purjelaevad olid, siis tuulevaiksel
ilmal seisid hoopis paigal. Võisid ka sattuda hoovusesse, kus
liikusid suure kiirusega hoopis teise kohta, kuhu ei tahtnudki.
Nii
on ka inimesega. Jumaliku elu osaliseks oleme küll saanud, aga siin
puhuvad selle maailma tuuled ja hoovused. Alati ei tule need nii
konkreetselt, nagu nad tulid Jeesusele, kui Ta oli 40 päeva
paastunud – et kurat tuleb lausa ja paneb sulle oma kiusatused
ette. Tavaliselt tuleb hoopis keegi hea sõber ja tahab meile „head
nõu“ anda: teistmoodi
saab ka, ega siis nii range ja nii täpne ei pea olema.
Niisugust nõu oskab hingevaenlane meile anda. Või siis kurat tuleb
ja ütleb, et elu
on tänapäeval niisugune ja kõik elavad ju niimoodi.
Ei ela kõik. Kes tõesti Jumalat kardab, ei ela niimoodi. Ja kui
jumalakartuse mõju on inimesel kusagilt eelnevatest põlvedest
säilinud, siis ta ise võibolla ei olegi usklik, aga ka tema ei ela
niimoodi. Kurat tuleb ja ütleb: kõik
elavad nii, kuidas sina üksi teistmoodi saad?
Suur valetaja on kohal ja paljud usuvad ta valet. Kui me vaatame
maailma, milles me elame, siis mis seda maailma käima lükkab? Uus
Testament ütleb meile, et 3 põhilist jõudu: 1) lihahimu, 2)
silmahimu ja 3) elukõrkus.
Lihahimu
on seesama, millega Jeesustki kõigepealt kiusati. Lihalik loomus
tahab teha oma tahtmist ja kogu meie jumalatu aeg kultiveerib ja
väetab seda. Mida sa tahad, seda tee, või mis sulle meeldib, lase
aga käia. Võid teistele kahju
ka
teha, peaasi, et välja ei tule. Kui sa oskad kõik nii hästi
korraldada, et vahele ei jää või kui sul on küllalt vägevad
advokaadid, kes oskavad musta valgeks rääkida, siis on kõik
suurepärane. See on nüüd see maailm, mis toimib sel kombel.
Aga meid kutsutakse
üles vaatama – et kuhu me oma eluga tegelikult jõudnud oleme.
Algul, kui ristitud ja päästetud saime ja kogudusse tulime, oli
eesmärk silma ees, et taevasesse sadamasse tahame jõuda. Vahepeal
võib juhtuda, et me enda lihalik loomus, kogu selle maailma tuuled
ja hoovused viivad meid hoopis teises suunas. Laeva nina võib isegi
õiges suunas olla, aga tegelikult viib suund hoopis mujale. Hoovus
viib kaasa. See võib meiega juhtuda.
Paastumise
ja palvetamise mõte peaks meil olema selline, nagu VT psalmis
öeldakse: „Jumal
uuri Sina mind läbi, mis olukorras ma tegelikult olen“.
See aitaks meid, muidu on meil ainult oma õigus. Kui rääkida
sellest, et Jumal on meid kutsunud ja Ta on andnud meile oma kutse,
siis kõik see, mis Jumal meile annab, on tohutu taevane kapital, mis
on antud meie kõigi käsutusse selleks, et me võtaks selle vastu ja
hakkaks sellega kauplema ja arendama ja tegutsema. Ja nagu kapitaliga
ikka, üks võtab ja hakkab kauplema, teine lööb käega. Jeesus
räägib sellest ühes oma tähendamissõnas: igaühele anti midagi –
ühele 5, teisele 2 ja kolmandale 1 talent. Mõnel on võibolla pool
talenti, aga kasutab seda poolt talenti palju paremini kui teine oma
5 talenti. Kõik on võimalik Jumala riigis. Küsimus oli selles, et
sellega tuli midagi teha. See ei tähenda, et nüüd võin diivanil
lesida ja oodata, millal ma kord taevasse pääsen, vaid kes sai, see
läks ja kauples ja ta saavutas sellega midagi. Ja kes ei teinud, see
jäi vaeseks, kuigi kõik taevased rikkused olid tema päralt.
Täpselt samuti, kui kõigi teiste päralt.
Siin
tekstis pannakse meile ette nagu üks seitseastmeline trepp, mille
aluseks on usk – seesama usk, mis meil on. Aga tegelikult selle
teksti juures kõnetas mind kõige rohkem see, mis on niiöelda
sissejuhatus sellesse. Ja sissejuhatus on see, et Peetrus kirjutas
selle kõigepealt – kellele? Neile, kelle
osaks on saanud
sama
kallis usk.
Kas me taipame seda, et meie usk ei ole mingisugune tühiasi või
kõrvaline asi, vaid see on midagi tohutut hinnalist? Me võime
öelda, et kristlastena me oleme väga eriline rahvas. Eriline mitte
sellepärast, et oleme tublimad kui teised, viisakamad, ei tee halba,
ei tee kurja, ei sülita jne. Asi on selles, et meil on võimas ja
vägev KUTSUJA. Mõtleme korraks, kes on see, kes meid on kutsunud.
See pole lihtsalt naaber või sõber, kes kutsus, vaid Jumal ise on
meid kutsunud kas naabri, sõbra, kiriku või evangeliseeriva
sündmuse kaudu. Kutsuja on Jumal ja Jeesus Kristus, kes meid on
kutsunud omaenese
kirkuse ja väärikusega.
Kui sõber kutsub, siis me mõtleme: oi kui tore, ma lähen kaasa.
Kui direktor kutsub, siis mõtleme, et tal on kindlasti mingi tähtis
jutt – kas ehk tahab mulle ametikõrgendust pakkuda? Või hoopis,
et rohkem ei vaja me teie teeneid? Temal on meelevald. Aga kui Jumal
kutsub, siis on selle taga kogu Jumala autoriteet, kirkus, vägi,
võim – kõik, mis Jumalale kuulub. Vaadake, millise kutsumise
osalised me oleme!
Usklike
inimestena me võime pöörata tähelepanu enese nõrkusele – kui
saamatud me ikka oleme jne. Kui me ainult selle juurde jääme, siis
ei ole meil enam kusagile tõusta või ronida või välja jõuda.
Sealt ei tule midagi rõõmustavat. Või tuleb nii vähe, et sellega
ei ole midagi peale hakata. Siin juhitakse meie tähelepanu
kõigepealt kutsujale,
kes meid on kutsunud omaenese
kirkuse, väärikuse,
suuruse ja võimsusega. Ja nagu ütlesin, me võime pöörata
tähelepanu ka iseendale, kõigile oma probleemidele, vajadustele ja
nõrkustele, puudustele, vigadele, langemistele jne – ja kui me
siis tuleme Jumala ette, mida Tema meile kõige selle kohta võiks
ütelda? Kas Jumal ütleb meile umbes nii, et jaa,
sa oled üks viimane sihukene küll, ma tõesti vaevu talun sind oma
koguduses. Ja kui sa veel mingi piiri ületad, siis ma ei mängi
sinuga üldse. Ma heidan su oma palge eest ära.
Kas nii?
Meil
võib olla teinekord omal niisugune tunne, et me vääriks sellist
kohtlemist. Aga kui Jumal meie juurde tuleb, meid kutsuma tuleb, siis
me ei suuda Teda üllatada oma puuduste või isegi eksimustega. Ta
ütleb selle kõige kohta: „Jah
ma tean. Ma tean, et sa oled selline. Aga mul on rohtu selle vastu.
Mina kutsun sind oma kirkuse ja oma väärikusega. See on nüüd minu
tagatis. Sa ei pea ise Paabeli torni valmis ehitama, et siis taevale
lähemale jõuda“.
Jumal
ütleb: „Kõik,
mida sa vajad, ma annan sulle. Mul jätkub kannatlikkust, mul jätkub
armastust, armu, tervist, igasugust abi sulle“.
Peetrus
ütleb siin: „Sel viisil on meile kingitud kõige kallimad ja
suurimad tõotused“. Jumal ütleb: Kõik
mu varandused on sinu päralt.
Me ei ole harjunud niiviisi mõtlema. Meile meeldib laulda oma
viletsusest ja nõrkusest jne. Tänulaule on ka, aga need oma
viletsuse laulud on ühed olulised asjad meil. Ometi ütleb Jumal:
Sinu
päralt on taevased varandused, kas piisab sulle sellest?
Tegelikult piisab, kui me julgeme üldse niiviisi mõtlema hakata ja
vastu võtma hakata.
Milleks
meile on kingitud need kõige kallihinnalisemad tõotused? Selleks,
et põgeneda
ära sellest
hävingust,
mis on maailmas himude tõttu.
Terve see maailm töötab suurelt osalt himude tõttu, hoitakse
üleval himudel. Kurat tuli Jeesusele ka neid samu himusid pakkuma –
esialgu leiba, et
ega see siis midagi halba ei ole. Kas kümnes käsus on keelatud
kividest leiba teha?
No ei ole. Kas kusagil mujal on keelatud? Ei ole. Nii kiusatakse meil
noori inimesi: mis
sest on, kui koos elate? Ja kui tore, et armastate üksteist. Jumal
saab kindlasti aru.
Me
oleme kavalad iseennast välja vabandama, end õigustama. – Aga
Jumal tuleb oma kallite ja hinnaliste tõotustega, et me võiksime
põgeneda
selle kõige eest.
See ei ole alati nii lihtne. Omal on mingi pomm jala küljes, mis
meelitab sind sinna poole. Tahaks ka, aga ei julge – äkki saad
karistada. Lähed põrgusse, kui lähed hukatuse teele. Siis
ma kindluse mõttes ikka ei lähe, kuigi tegelikult meeldiks küll.
Kui me ausad oleme, siis kiusatusel on jõud just sellepärast, et
meie sisemuses on midagi, mis tahab sellele järgi anda. Seda
õigustada ja põhjendada, pöörata ja vaadata teise nurga alt –
ikka leiab midagi, millega end õigustada.
Siin
on üks väga huvitav väljend: mille
osaliseks Jumal tahab meid teha, kui me põgeneme ära selle maailma
tuulte ja hoovuste mõju alt? Me võime vastuseks pakkuda usku
Jumalasse. Aga Peetrus siin ei öelnud, et usku. Me võiksime pakkuda
näiteks Jumala kümmet käsku. Või üldse viisakat elu – usu
Jumalasse ja käitu korralikult, siis oled Jumalale meelepärane.
Väga paljud arvavad nii. Aga see kõik on väga pealiskaudne. Meie
võime uskuda Jumalasse, kuid olla ikka veel Jumala vaenlased. Ka see
on võimalik, ja seda täiesti Piibli põhjal. Ja see pole mitte mõni
üksikjuhtum, vaid niiviisi elas suur osa sellest rahvast, kelle
hulgas Jeesus liikus ja tegutses. Nad uskusid Jumalasse, teenisid
Jumalat, tõid oma ohvreid, jälgisid hoolega, et igasugused käsu
täpsused ja peensused saaksid täidetud. Aga kui minna selle juurde,
mis oli nende inimeste loomuses,
siis Jeesus ütles: „Teie
olete oma isast, kuradist. Igatsete teha oma isa himude järgi“.
Usklikud inimesed on – isast kuradist ja tahavad teha oma isa
himude järgi? … Ja tegidki. Lõpetasid ju Kolgatal. Ja ega nemad
ei olnud esimesed ega viimased.
Kui
Peetrus siin kirjutab, et Jumal on andnud meile oma tõotused, siis
esiteks on see selleks, et me põgeneksime ära kaduvusest,
mis on maailmast himude tõttu.
Ja teiseks on see positiivne pool, kuhu tema tahab meid juhtida –
see on saamine
jumaliku
loomuse osaliseks.
Jumalik loomus on hoopis midagi muud, kui täpne käsu järgimine,
samal ajal vaatamine, kus on tühjad augud, et sealt läbi lipsata,
nii et võib isegi oma vanemad jätta pärandist ilma. Juriidiliselt
on kõik korrektne ja kellelgi pole midagi ütelda. Jeesus mõistis
selliseid oma kaasaegseid väga teravalt hukka. Miks niisugused asjad
juhtuvad, miks on tarvis nö juriidiliselt korrektseid skeeme?
Sellepärast, et oma loomus himustab ikka kurja teha. See juriidiline
korrektsus lisatakse juurde, et kõik paistaks ilus. Midagi ei saa
ette heita, kuskilt ei saa kinni võtta. Seda oskavad usklikud
inimesed täpselt samamoodi. Kui
loomus on alles vana, siis usk Jumalasse ka ei
aita.
Lihtsalt me oskame selle usuga ennast paremana näidata ja puhtaks
pesta, õigustada, kui vaja, või siis teisi süüdistada, isegi
kogudust süüdistada jne. Aga kui tuleb jumalik
loomus,
siis selline loomus hakkab asju nägema nii nagu näeb Jumal. See on
hoopis sügavam asi, kui mingeid käske täita, või üritada
lihtsalt vaga nägu teha.
Et
te saaksite jumaliku loomuse osaliseks,
mitte ainult mingit paragrahvi ei täidaks. Igas koguduses on oma
arusaam, missugune üks õige usklik peab olema, missugune ülikond
peab seljas olema, missugune kleit, palju tohib lahti olla, kui pikk,
mis värvi lips peab ees olema jne. Igasuguseid imeasju võime siin
ilmas näha, et teistele näidata: vaat
see on nüüd õige usklik, näeb õigesti välja ka.
Jumalik
loomus tunnetab asju nii, nagu Jumal neid näeb. Ta tunneb ära ka
äärmiselt kavala kuratliku töö, kus kuradil on õnnestunud
inimese südamesse pääseda nö religiooni maski all. Et ta täidab
kõik ettekirjutused ja omast meelest on õige ja vaga, paastub ka,
nagu korralik usklik seda teeb. Kui ta nüüd Jumala ette sellega
läheb, siis Jumal küsib: Mis
asi see on, mis sa seal teed? Kas see on see paast, mis mulle on
meelepärane, millega tahad mulle muljet avaldada?
Kuskil on öeldud - Peske
endid, puhastage endid.
Enne kui me saame seda teha, peamegi jõudma välja selleni, et teeme
kindlaks, kus me tegelikult üldse Jumala suhtes asume. Kas me oleme
enesepettuse, variserlikkuse teel või oleme tõelisel teel? Kui
oleme tõelisel teel, siis saab Jumal tulla ja näidata, mida me
tegelikult vajame. Kui aga oleme pettuse, variserluse teel, on meil
juba ammu kõik kanalid kinni, me ei tajugi Jumala juhtimist. Võime
teiste käest küsida; kiriku käest võib ka küsida, mida kirik
arvab, ja lõpuks jõuda välja näiteks homoseksuaalsuse
aktsepteerimiseni. Jumala hääl on ammu juba vaikinud, aga kirik ega
keegi ei taju, et Jumal on vaikinud. Kõrgem juhtkond ka ei taju.
Rootsis on see juhtunud ja mõnel pool on veel juhtumas. Õnneks on
neid, kelle närvid on korras ja kes tunnevad õudust, ja nad
reageerivad selle peale. Aga teised võtavad sinisilmselt kõik
vastu, sest Jumala tunnetus puudub, jumalik loomus puudub.
Jumala
eesmärk meiega on, et me saaksime jumaliku loomuse osaliseks. See on
päris raske pähkel meile, sest meie lihalik loomus sõdib igati
selle vastu. Peetrus kutsub siin üles ja ütleb, et meile on vastav
kapital antud. Kutse on võimas, kutsuja on võimas, kõik tõotused
on antud selleks, mis on tarvilik, kui häda kätte tuleb. Ja nüüd
ta ütleb: aga teie peate olema valmis neid asju arendama.
Siin on meile antud justkui 7-astmeline trepp, kus öeldakse: sa
oled küll õige põranda peal, sul on küll õige usk jalge all, aga
tõuse nüüd järgmisele astmele, et see usk võtaks kaasa ka
moraalse külje.
Tänapäeval moraal jääb sageli kõrvale. Aga kui tuleb moraal, kui
hakatakse eristama, mis kõlbab ja mis ei kõlba, siis hakkab tekkima
ka mingisugune tunnetus,
mis on hea ja mis halb. Muidu on kõik täiesti suhteline, nagu tihti
tänapäeval öeldakse: igaüks teeb ise omad normid. Aga kui usus
hakatakse arendama ka vooruslikkust,
siis hakkab tulema tunnetus
ehk arusaamine heast ja halvast, ja nüüd õiges mõttes.
Edasi
tuleb enesevalitsus
või kasinus.
Hakkad oma elu tegelikult ka suunama. Ma
olen praegu siin, aga nüüd sean purjed ja rooli sinna suunda, et
saaksin sellest hoovusest välja.
Ja Jumala taevane tuul õnneks ei vaiki. Püha Vaimu tuul puhub ikka,
et saame ennast selle järgi sättida. Jumala Sõna on ikka meie
päralt. Siis võtame õige suuna, nii et mitte ainult nina pole
sinnapoole, vaid ka tegelikult liigume sinnapoole.
Edasi
tuleb kannatlikkus,
ja
seda on ka tarvis, sest Jumala tõotused ei tule kohe täna meile
kätte, vaid mõned asjad tulevad homme või ülehomme, vastavalt
sellele, kuidas me suudame kasvada ja areneda. Siis tuleb vagadus
ehk jumalakartus ehk
Jumalale
meelepärane elu.
Enne seda on ka midagi, aga see on ebamäärane, segane ja maailmaga
pooleks. Kui nüüd tuleb Jumalale meelepärane elu, siis alles
tulevad tingimused, kus saame hakata üksteist armastama – tekib
vennalikkus või vennaarmastus, nagu öeldi vanasti. Inimesi on palju
kergem armastada siis, kui nad on kaugel, on ju nii. Isegi vaenlasi
on lihtne armastada, kui nad kaugel on. Kui ligidale tulevad, läheb
raskeks.
Me
näeme siin, et nendele tasemetele tõusmine, kuhu me peame tõusma,
ei ole meil niisama käes, vaid selleks on tarvis võtta teatud
suund, hakata midagi tegema. Ja selleks Peetrus õhutabki: võtke ja
hakake arendama
seda teed. Kui vennalikkusega ja üksteise armastamisega hakkama
saame, mis siis, et erinevad oleme ja mõnest asjast erinevalt aru
saame, siis tuleb lõpuks ka see armastus, mida piiblis kutsutakse
Jumala
armastuseks –
ja siis ei ole enam vahet, kas inimene on oma või võõras või
vaenlane, vaid siis on see Jumala armastus.
Peetrus ütleb, et
meil ongi võimalik olla usklik kahel tasandil – üks on see, kus
toimub niisugune kasv ja areng, kus käimegi koos, kus vähemalt mõte
on see, et peaksime nõnda kasvama ja arenema edasi oma usuelus.
Teine on see, kelle kohta ta ütleb, kellel seda pole, see on pime ja
lühinägelik. Ta ei tea, mis on pattude andeksandmine, kas ta ise on
patud andeks saanud või ei olegi andeks saanud. Sellises usus ei ole
viljakust, vaid seal on selle asemel laiskus. Kas pole tuntud
probleemid meile kõikidele.
Paastuaeg on alanud
ja see Peetruse 2 kirja praktiline juhtnöör meile on väga
asjakohane. Et me ei teeks lihtsalt nägu, et nüüd on paastuaeg ja
teeme vastava näo, vaid et me võiksime oma olukorra kindlaks teha
ja vastavalt sellele liikuma hakata. Kui me seda tegelikult ka
tahame, siis Jumal tuleb meile appi. Kui me aga ei viitsi ja ei
hooli, siis ei saa ka Jumal meid palju aidata.
Peetrus
ütleb lõpuks, et nii te kindlustate
oma kutsumise ja äravalimise.
Jumala pääste on ju kõikide jaoks, aga kõik ei saa sellest osa –
ja mitte sellepärast, et Jumal ei taha seda anda, vaid inimesed
jätavad ise selle kapitali kasutamata ja ei usu seda üldse. Või
võtavad küll formaalselt vastu, aga siis jätavad kõik sinnapaika.
Siin on kutsumine
ja äravalimine,
selle kinnitamine,
ja Peetrus ütleb: „Nõnda
lähevad teile taeva väravad ka tegelikult lahti“.
Ei pea ainult uskuma, et midagi on, vaid nõnda võimaldatakse teile
takistamatu
sissepääs meie Issanda ja Päästja Jeesuse Kristuse igavesse
kuningriiki.
Trepp on olemas, aga kas me viitsime sellest ka üles ronida? Mitte,
et me peame taevani välja ronima, aga teeme ära selle osa, mis on
meile teha antud ja mis on meile jõukohane.
Jumal õnnistagu
meid ja õpetagu meid, kuidas astuda järgmisele astmele, et me ei
peaks lihtsalt oma rahustuseks koos käima, vaid ka tegelikult taeva
uksed meile lahti läheks.
Aamen
Kannatusaja
1. pühapäeval, 9. märts 2014.a.