Piiblitund Pühalepa palvemajas iga kuu esimesel teisipäeval kell 18.00
Palve- ja laulutund Pühalepa palvemajas iga kuu kolmandal teisipäeval kell 18.00, peale palvetundi osaduskohv.

24.3.14

LABRADOR – MÕNDAGI ON TEISITI

Ma külastan puhkuse ajal Labradori. Labrador – kus see asub? See asub Gröönimaa lähedal. Ahaa! Et ma puhkuse ajal, mil enamik minu tuttavaid lõunasse reisib, maale sõidan, mille nime ennekõike koeratõuna teatakse, juba siin on mõndagi teisiti. Minul on kindel põhjus, miks ma Labradori puhkusesihiks võtan. Minu vanavanavanaisa oli seal misjonäriks, minu vanaisa ja ka isa on seal sündinud ja oma elu esimesed aastad elanud. Seetõttu läksin ma oma isaga 2011 aastal sinna, et seda maad tundma õppida, mida minu isa maailma ilusaimaks nimetab. Olime seal kolm nädalat ja külastasime kogudusi Happy Valley´s, Nain ´is, Hoppedale´s ja Makkovik´is.
Esimest korda oma elus teisel kontinendil. Ja siis paistab siiski midagi tuttavat – valged pingid või valge Tall lugija laual. Palju on aga ka teisiti. Kaunistused kirikus – kunstlilled. Ka haudadel ei ole ehtsad vaid kunstlilled. See oli minu jaoks uus. Aga nimetus Issanda põllumaa (Gottesacker) on sama nagu Saksamaal.
Sel ajal kui me seal olime, puudus neil oma ordineeritud pastor. See tähendas seda, et ei toimunud ka tavapäraseid jumalateenistusi vaid vabatahtlikud pidasid palvusi. Makkovikis ei toimu jumalateenistus mitte pühapäeva hommikul vaid õhtul. Põhjuseks on, et pea kõigil on üks jahihütt. Paljud on nädalavahetusel jahil ja tulevad pühapäeva jooksul tagasi. Muljetavaldav on ka see, et pea iga koraali laulmiseks tõustakse. Ka kantakse õdede tanusid siin sagedamini ja samuti laste poolt.
Hopedale´s on ka lastetunnid hoopis teistsugused, kui Saksamaal. Lapsed õpivad psalme, Meie Isa´t, usutunnistust, jne ning kui laps õpitava omandanud, kantakse tema nimi vastavasse nimekirja, mis ripub seinal. Ka peetakse arvestust, kui sageli laps tundi külastab. Igakord, kui ta kohal on, saab ta ühe kleebise. Pühapäevakooliruum ise näeb välja nagu klassituba.
Happy Valley olime missionipüha külalised. Sellel on siin veidi teistsugune tähendus. Peetakse tänujumalateenistus misjonäride eest, kes kord siia maale tulid. Peale jumalateenistust oli kirikukohv nagu meiegi seda tunneme, Schwarzwaldi kirsitordiga. Tort ise oli aga hoopis teistsugune. Ja mulle räägiti, et talvel oli kiriku ees niipalju lund, et ei olnud mingit kelgumäge vaja.
Sel aastal sõidan ma jälle Labradorile ja olen juba praegu põnevil, milliseid erinevusi ma sel korral avastan. Aga ootan ka seda, mis tuttavlik ja mis meid seob.
Õde Christiane Vollprecht, HB,239, März 2014