Piiblitund Pühalepa palvemajas iga kuu esimesel teisipäeval kell 18.00
Palve- ja laulutund Pühalepa palvemajas iga kuu kolmandal teisipäeval kell 18.00, peale palvetundi osaduskohv.

5.9.20

Tätoveeringud – poolt ja vastu.


Lühendatult ajakirjast Teensmag. Mein glaube. Mein leben. 5. 2020.
Poolt:
Minu keha katavad tähed, mis meenutavad mulle minu lahkunud vanavanemaid.
Mul on kroon, mis  meelde tuletab, et olen taevase Isa armastatud kuningalaps.
Ma armastan väga muusikat ja sellepärast kannan enda kehal väikest noodivõtit.
Nähtavasti lasen  ma tulevikus veel mõned tätoveeringud teha.
Jah, minu keha on Püha Vaimu tempel ja ma hoolitsen selle eest. 
( 1Kr. 6:19  Või kas te ei tea, et teie ihu on teis oleva Püha Vaimu tempel, kelle te olete saanud Jumalalt, ning et teie ei ole iseenese päralt?)
Ma toitun tervislikult, teen sporti, ehin ennast, ka tätoveeringud on kaunistus, nagu fotoalbum, mida ma endaga kogu aeg kaasas kannan.

Tätoveeringud olid juba aastatuhandeid tagasi. Juba siis kandsid inimesed oma nahale nende jaoks tähtsaid märke. Enamasti olid need märgid, mis tähistasid kuuluvust mingisse gruppi või siis ilusümbolid. Seega ei ole tätoveeringud mingi uus leiutis. Ka esimesed kristlased ja ristirüütlid kandsid tätoveeringuid, et oma kuuluvust näidata, samuti aadlikud. Ja ka täna otsustavad inimesed, et nad lasevad teha tätoveeringu näitamaks kuuluvust, näitamaks – meie seisame ühe ja sama asja eest.

Aga see, et Jumal  ei taha, et me tätoveerime? On üks kirjakoht 3Ms. 19:28.  
Ärge lõigake oma ihusse surnumärki ja ärge tehke endile söövitatud kriimustusi! Mina olen Issand!
Nähtavasti oli tol ajal tavaline, et kui lähedane inimene suri, lasti ennast kohe
tätoveerida, et sellega lahkunuid austada. Selle vastu ütleb Jumal nõnda nagu on kirjas 3Ms. 19:28.

On õige, et tätoveering ei saa olla moeaksessuaar ja sellepärast saab seda teha alles 18+. Väga oluline on ka valida õige teostaja, et rõõm tehtust oleks pikaajaline ja et ei peaks hakkama nahapõletikuga võitlema. Aga nii tore on kui teised inimesed küsivad tätoveeringu kohta ja sa saad rääkida oma elust ja usust.

Vastu:
Kui Piiblisse vaadata siis kõigepealt hakkab silma  3Ms. 19:28. Siin seisab ju... Ärge tehke endale tätoveeringuid. Kontekstist aga selgub, et mitte tätoveering ei ole halb vaid see, et Iisrael samastub teiste rahvastega.  Aga rohkem ütleb mulle tätoveerimise vastu Mk. 7:18 j.  Ja tema ütles neile: „Kas teiegi olete mõistmatud? Kas te ei saa aru, et miski väljast inimesse tulev ei saa teda rüvetada, sest see ei lähe tema südamesse, vaid kõhtu ja tuleb jälle välja?” Sel viisil kuulutas Jeesus puhtaks kõik toidud.  
Siin räägib Jeesus, et kõik toidud on puhtad. Ja ta nimetab väga lihtsa põhimõtte, miks see nii on. Mitte see mis meisse sisse läheb, vaid see mis meie südamest välja tuleb teeb meid roojaseks ja lahutab Jumalast. Ja sellega oleme nüüd küsimuse eest -  kuidas on lood minu südamega. Milleks ma vajan tätoveeringuid? Paulus ütleb 1Kr. 10:31  Niisiis, kas te nüüd sööte või joote või teete midagi muud -  tehke seda Jumala austamiseks!
 See kirjakoht jäi minu jaoks kõlama. Ma soovin tätoveeringut ju selleks, et see on huvitav, et ma olen iseteadlik, et olen teiste hulgas seeläbi tunnustatud. See ei ole üldse seotud tunnustuse otsimisega Jumala juures.

Aga mis räägib veel tätoveerimise vastu:

1.     Kui ma täna oma vanade särkide pilte vaatan, siis mõtlen, et kuidas mul sel ajal nii halb maitse võis olla. Selle taga on üks lihtne tõsiasi – meie maitse ajas muutub. See millega ma täna samastun on homme hoopis teine. Tätoveering on aastateks ja selle eemaldamine on hoopis kallim ja valusam, kui uue särgi ostmine.
2.     Mitte ainult maitse ei muutu, vaid ka nahk muutub ning sellega seoses muutuvad tätoveeringud ajapikku inetuks.
3.      Kui tätoveering sisaldab kristlikke sümboleid või lemmikkirjakohti siis ka need lemmikud muutuvad ajas meie jaoks. Ja kui Jeesus rääkis tema järel käimisest siis selleks ei olnud mitte sümbolid vaid isetu armastus teiste inimeste vastu Jh 13,35 
 Sellest tunnevad kõik, et te olete minu jüngrid, kui te  üksteist armastate.”
4.     Ja viimane fakt. Mõnedes ( peamiselt islami) riikides on tätoveeringud keelatud. Mis saab, kui Jumal mind kunagi sellisele maale kutsub? Siis on tätoveering takistuseks, et neile Jeesusest rääkida.