Tänase
päeva teemaks on Jumala andide õige kasutamine. Jeesus ise seletab
seda kõige paremini. Igaühele on antud siin maa peal mingid
vahendid, millega ta saab kasulik olla ja midagi korda saata. Neid
vahendeid on materiaalseid, neid on vaimulikke, ja midagi saavutab
see, kes nendega midagi teeb. Mõtlesin siis, et käsitlen neid meie
elu seisukohalt üldse laiemalt, mitte ainult annetusi ja korjandusi.
Suurim Jumala and on meile kingitud elu. Küsimus on, kuidas me seda
tervikuna elame ja kasutame. Loen kirjast roomlastele 1 peatükist
alates 18 salmist, kus räägitakse inimeste süüst.
Jah,
Jumala viha ilmub taevast inimeste igasuguse jumalakartmatuse ja
ülekohtu vastu, nende vastu, kes tõde hoiavad ülekohtu kammitsais,
sest et see, mida teatakse Jumalast, on nende keskel avalik ,Jumal on
seda neile avaldanud. Tema nähtamatu olemus, tema jäädav vägi ja
jumalikkus on ju maailma loomisest peale nähtav, kui mõeldakse tema
tehtule, nii et nad ei saa endid vabandada, sest et Jumalat tundes
nad ei ole ülistanud ega tänanud teda kui Jumalat, vaid on oma
arvamustega jooksnud tühja ning nende mõistmatu süda on jäänud
pimedaks. Väites endid targad olevat, on nad läinud rumalaks ja on
kadumatu Jumala kirkuse vahetanud kaduva inimese ja lindude ja
neljajalgsete ja roomajate kujutistega.
Seepärast ongi Jumal andnud nemad nende südame himudes rüvedusse, et nad oma ihu ise häbistaksid. Nad on Jumala tõe vahetanud vale vastu ning austanud ja
teeninud loodut Looja asemel, kes olgu kiidetud igavesti. Aamen.
Seepärast on Jumal nad andnud häbitute kirgede kätte: nende naised on ju vahetanud loomuliku vahekorra loomuvastasega, nõndasamuti ka mehed, loobudes loomulikust vahekorrast naisega, on oma tungis süttinud üksteise vastu - mees on teinud mehega nurjatust - ja on seega iseenestes saanud kätte paratamatu palga oma eksimuse eest. Ja nii nagu nad ei ole hoolinud Jumala tunnetusest, nõnda on Jumal nad andnud kõlbmatu mõtteviisi kätte, tegema seda, mis on väär; nad on tulvil igasugust ülekohut, kurjust, ahnust ja tigedust, täis kadedust, tapmist, riidu, kavalust, kiuslikkust, nad on keelekandjad, laimajad, Jumala vihkajad, julmurid, ülbed, kelkijad, halva peale leidlikud, vanematele sõnakuulmatud, mõistmatud, truudusetud, leppimatud, halastamatud, kes küll teavad Jumala käsku - et need, kes selliseid asju teevad, on surma väärt -, kuid ei tee seda mitte üksnes ise, vaid tunnevad head meelt neist, kes ka nii teevad. Aamen.
Seepärast ongi Jumal andnud nemad nende südame himudes rüvedusse, et nad oma ihu ise häbistaksid. Nad on Jumala tõe vahetanud vale vastu ning austanud ja
teeninud loodut Looja asemel, kes olgu kiidetud igavesti. Aamen.
Seepärast on Jumal nad andnud häbitute kirgede kätte: nende naised on ju vahetanud loomuliku vahekorra loomuvastasega, nõndasamuti ka mehed, loobudes loomulikust vahekorrast naisega, on oma tungis süttinud üksteise vastu - mees on teinud mehega nurjatust - ja on seega iseenestes saanud kätte paratamatu palga oma eksimuse eest. Ja nii nagu nad ei ole hoolinud Jumala tunnetusest, nõnda on Jumal nad andnud kõlbmatu mõtteviisi kätte, tegema seda, mis on väär; nad on tulvil igasugust ülekohut, kurjust, ahnust ja tigedust, täis kadedust, tapmist, riidu, kavalust, kiuslikkust, nad on keelekandjad, laimajad, Jumala vihkajad, julmurid, ülbed, kelkijad, halva peale leidlikud, vanematele sõnakuulmatud, mõistmatud, truudusetud, leppimatud, halastamatud, kes küll teavad Jumala käsku - et need, kes selliseid asju teevad, on surma väärt -, kuid ei tee seda mitte üksnes ise, vaid tunnevad head meelt neist, kes ka nii teevad. Aamen.
Piibli
kohta arvatakse tänapäeval: me
oleme ju targemad ja teame paremini, kui selles tõepoolest vanas
raamatus.
See loetud tekst on ligemale kaks tuhat aastat vana ja see on
auväärne iga. Aga kas see loetud tekst, need probleemid olid tolle
aja probleemid, millega meil täna enam tegemist ei ole, või on see
meie kaasaeg? Kas tuleb tuttav ette, et meie maailm ongi selline nagu
siin kirjeldati? Löö Piibel ja ajaleht kõrvuti lahti – ja ei
tea, kumba ennem peaks lugema. Olin üsna noor usklik, kui Mere
puiesteel keegi ütles, et kui me Piiblit lugedes jõuame ette, siis
me võime öelda, mida homsed ajalehed kirjutavad. Ja täpselt nii
ongi.
Ajaleht
kajastab seda, mis sündis täna ja eile ja kaugemas minevikus.
Piibel ütleb seda, mis on ees oodata. Siin on väga suur vahe vahel.
Ajalehe valgus näitab seljataha, Piiblivalgus näitab ettepoole.
Vaata nüüd, kuhu sammud suunduvad. Jumal näitab meile valgust
ette, et me ei peaks käsikaudu pimedas kobama ja pärast vabandama,
et no me tahtsime ju head. Kommunismi eksperiment tahtis head ja
kukkus ometi omadega läbi. Igasugused jumalatuse või
jumalavastasuse eksperimendid otsivad ju head. Kui me tänapäeval
peame endid tarkadeks, siis ikka selle mõttega, et me oleme
targemad, kui see RAAMAT. Ei tea, kas ikka oleme? Tundub, et ega ikka
ei ole küll. Aga see RAAMAT on küll nii tark, et võib meile
näidata nii minevikku, olevikku kui tulevikku. Ja mitte ainult
näidata, vaid mõtestada ka lahti ja näidata toimuvate asjade
põhjuslikke seoseid.
Ajalehest
me loeme, et kuskil toimus mingi jube sündmus. Me mõtleme, kuidas
küll nii saab olla, inimene on ju olemuselt hea olevus? Kuidas ta
niisuguste jubedustega hakkama võib saada? Näiteks isa paneb oma
tütre aastakümneteks vangi kuhugi keldrisse ja käib teda seal
vägistamas. Niisuguseid asju on olnud. No ei või olla! Me oleme ju
kenad inimesed, meil on ainult pisut puudusi siin ja seal. Nii me
üldiselt usume, vähemalt tahame nii uskuda. Meie piiblitekst aga
räägib igasugusest jumalavastasusest, jumalakartmatusest ja mitte
sellest, et me oleme kenad inimesed ja otsime tõde ja tahame tõesti
targemaks saada – vaid siin räägitakse inimestest, kes hoiavad
tõde ülekohtu kammitsais.
Tõde on olemas, aga inimesed ei taha seda teada. Nad panevad selle
omaenda arvamuste kammitsatesse.
See
ei käi mitte ainult jumalatute inimeste kohta, vaid juba Vanas
Testamendis me näeme, et see käib ka jumalarahva kohta. Jumalarahva
seas elab täpselt samuti see patt. Ei saa ütelda, et meie oleme
sellest vabad, aga vaat need seal väljaspool, näe, mida nad seal
teevad. Juba VT-s näeme, kuidas Jumal saadab näiteks oma prohveti
Jeremia rahva sekka, aga rahvas ütleb täiesti otsustavalt: minge
minema, me ei taha. Me oleme juba otsustanud, kuidas me elame, ja me
ei taha sinu sõnumit kuulda.
– Tõde on olemas, tõde pakutakse, aga see ei meeldi inimestele.
Selles on inimese patu üks oluline ilming.
Patt
on mitte ainult see, mis me teeme või tegemata jätame, vaid patt on
sügavam asi. Me oleme sellest läbistatud ja rikutud, ja inimene oma
loomusest ajendatuna tahabki selle kohaselt elada. Ja siis imestame,
miks maailm läheb aina hullemaks. Inimesed hoiavad tõde ülekohtu
kammitsais. Jeesus ütles, et kohus ei seisne mitte selles, et
inimesed on patused ja armastavad pattu, vaid
kohus on selles, et valgus on tulnud, aga inimesed armastavad
pimedust rohkem kui valgust
(Jh 3:19). Nad valivad pimeduse, kuigi valgus on olemas. See on juba
tõsine viga. Kui ei oleks valgust, siis ei oleks ka sel kujul
hukkamõistmist. Kui valgus on ja see lükatakse ära, siis on asi
tõsine.
Ja
siin Paulus räägib täpselt sellestsamast asjast. Ta ütleb, et
Jumala tunnetus on inimestel tegelikult olemas. Nad ei saa endid
vabandada. See tunnetus läheb kohe käiku, kui me vaatame näiteks
elusloodust. Kui ma läheksin kuhugi tehasesse, kus kõik töötab
automaatrežiimil ja kõike juhib arvuti, siis minul niisugust usku
ei ole, et öelda: see
kõik on juhuslikult nii, sest siin ei ole ju ühtegi inimest, keegi
ei korralda midagi ega vajuta ühtki nuppu.
Kui tehas töötab automaatselt, siis keegi on selle valmis teinud ja
tööle pannud.
Vaatame
elusloodust. Üksainus elus rakk, ainurakne organism, on palju
keerulisem, kui ükski asi, mille inimene kunagi valmis on teinud.
Teadlased vaatavad sellele otsa ja ütlevad, et see
on kogu aeg nii olnud ja see on iseenesest nii sündinud.
Tõsiasi on see, et meie kõigi oma teadmistega, kogu oma
suutlikkusega, kõigi oma saavutustega ei suuda pisikest osagi
sellest rakust järele teha. Ometi peaks see ju nii kerge olema, kui
sellega tuleb toime isegi pime juhus. Kus siin loogika on?
Loogika
ongi selles, et Jumalat lihtsalt ei taheta näha. Jumala tööd ei
taheta tunnistada. Ja öeldakse, et kõike seda pole teinud mitte
Jumal, vaid paljas juhus. Ent see arvamus pole ju midagi muud, kui
lihtsalt usk. Jumalat salgav usk. Suur usk juhuse kõikvõimsusesse.
Aga
neil ei ole vabandust. Kui tahetakse silmad lahti teha, nähakse
küll. Tema
nähtamatu vägi ja jumalikkus on maailma algusest peale nähtav,
kui mõeldakse Tema tehtule.
See on küll ainult üldine ilmutus, see õpetab Jumalat üksnes
kaudselt tundma, viidates Tema suurusele ja tarkusele, aga viib
ikkagi mõttele, et keegi
peab olema.
Milles
on inimeste häda? Üks häda on, et Jumalat
tundes,
nad
ei ole ülistanud ega tänanud Teda.
See tähendab tegelikult seda, et Jumalale ei ole antud Jumala kohta
oma elus. Inimene läheb suures osas oma teed, oma valitud suunda oma
valikutega tegelema. Jumal jääb kõrvale, jääb kaugele. Inimene
ei ole ülistanud ega tänanud Teda, vaid on oma
arvamusega jooksnud tühja.
Jumala Sõna asemele pannakse oma arvamused ja tihti küsitakse, mida
sina sellest arvad või kuidas sina seda tõlgendad.
Kuulasin
siia sõites pereraadiost saadet, kus mees ja naine arutasid ja
saatejuht küsis naise käest, et Piibel ütleb, sa pead mehele
alluma, kuidas sina seda kommenteerid? Naine jäi korraks üsna
vakka, nad said kuidagi vastusega hakkama, aga küsimus on, sa kas
oled sellega nõus või sa ei ole sellega nõus. Naine ütles vastu,
et mees peab mind armastama! Mees jälle vastu: aga kumb on ennem
öeldud?!
See
näitab, et meil on Jumala Sõna mõistmisega probleeme. Õigemini,
mitte niivõrd mõistmisega, vaid pigem hoopis sellele allumisega.
Kas mõistan niimoodi või teistmoodi? Nii öeldakse tänapäeval
teoloogias ka, et Piiblis
on küll nii kirjutatud, aga me mõistame teistmoodi, me tõlgendame
seda tänapäeval teisiti.
Kuhu me nii välja jõuame? Jõuame Piibli päris esimestele
lehekülgedele – sinna, kuhu madu tuli ja hakkas inimest kõnetama:
„Kas Jumala on tõesti öelnud nõnda?“
Seda
küsitakse tänapäeval teoloogias. Vastuseks pakutakse, et
loomulikult see ei olnud Jumal, vaid need olid selleaegsed inimesed
ja need olid selleaegsed arusaamad. Nemad
jagavad selleaegseid arusaamu, meie tänapäeval oleme targemad.
Tuttav meile!
Kas
Paulus ka jagab selleaegseid arusaamu kasvõi nendes samades
seksuaalsuhete küsimustes? Paremini vaadates tuleb välja, et ei
jaga. Piibel üldse ei jaga mitte tolleaegsete inimeste seisukohti
vaid Jumala seisukohti. Juba VT ajal Jumal hoiatab oma rahvast selle
eest, et nad ei käituks nendes asjades samamoodi, kui kõik
ümbritsevad rahvad. Tähendab, ümbritsevatel rahavastel oli see
normkäitumine, aga Jumal ütleb, et Tema rahvale ei ole see lubatud,
sest see on hävingu tee.
UT-s
täpselt sama lugu. Selles maailmas, kus Paulus kirjutas, olid olemas
templid, olid prostituudid. Neid oli sadade ja tuhandete kaupa.
Korintoses näiteks. Olid mitte ainult lõbutüdrukud, vaid ka
lõbupoisid. Kes tahtis, võttis lõbutüdruku, kes tahtis, võttis
lõbupoisi. Meil tänapäeval püütakse sinna ilmselt tagasi
suunduda. Kuulutatakse see täiesti normaalseks. Kuhu me teel oleme?
Jälle see RAAMAT valgustab meid, näidates, kuhu me teel oleme –
isegi kirikud juba. Soomes mõni aeg tagasi, kui oli homopaaridest
jutt, siis öeldi, et no me võime nende eest ikka palvetada. Läheme
altari ette ja palvetame nende eest. No tore oleks! Aga mida seal
neile palvetatakse? Kas meeleparandust Jumala Sõna kohaselt, või et
Jumal õnnistaks nende osadust?
Kui
me meelaparandust ei palvetata seal, kus Jumal ütleb, et tuleb meelt
parandada, siis me oleme täiesti valel teel. Ei aita see, kui
kirikuski otsustatakse, et Jumala
Sõna ütleb küll nii, aga tänapäeval on ikka teistmoodi.
Jumal ei tule meie arvamustega kaasa. Jumal ei küsi selles küsimuses
meie häält või enamuse arvamust. Meil on kasulik seda teada, aga
kogu selle loo taga on hoopis tõsisem probleem.
Jumal
on oma valguse andnud, aga inimesed seda lihtsalt ei taha. Selles
küsimuses ei taha ega ka paljudes muudeski küsimustes üldse.
Paulus ütleb siin, et Jumal
võtab ja kinnitab inimeste valikud,
ükskõik, millised need on. Kui inimene otsustab niiviisi, siis
Jumal küll hoiatab, et see on hukatuse tee, niiviisi ei ole õige.
Aga Jeremia raamatus näeme: kui rahvas ütleb, et meie
oleme otsustanud ja palun, ära sega meid oma kuulutusega, me ise
teame, kuidas elame,
– siis Jumal ütleb: „Hästi, tehke nii!“
Siin
ütleb Paulus kolmes salmis: tekkinud olukorra põhjus on selles, et
inimene
on otsustanud vahetada Jumala kirkuse kõige maise vastu – kaduva
inimese ja lindude ja neljajalgsete ja roomajate vastu.
Need olid tolle aja ebajumalad ja on mõnel pool on tänapäevalgi
veel. Kõigepealt, väites
endid targad olevat, on inimesed läinud rumalaks.
Paulus ütleb, et nad
on oma arvamustega jooksnud tühja,
nende arvamused ei ole kandnud, ei ole vilja andnud, need on lihtsalt
valed arvamused ja nendega on tühja joostud.
Ja
veel üks tõsine asi on see, et nende
mõistmatu süda on jäänud pimedaks.
Jumala valgus ei ole sinna paistnud, sest see on lihtsalt lülitatud
välja. Ja mida Jumal teeb selle peale? – Seepärast ongi Jumal
andnud nemad nende südame himudes rüvedusse.
Inimene
valis
rüveduse,
öeldes: see
on minu osa, juba minu geenid on sellised, ma ei saa sinna midagi
parata.
Ja Jumal annab inimese sellesse, mille inimene ise valib –
rüvedusse,
et nad oma ihu ise häbistaksid.
See on tõeline tragöödia. Nad on Jumala tõe vahetanud vale vastu.
Jumala tõde on neile kätte antud, aga nad on selle vahetanud vale
vastu, sest see on meeldivam ja populaarsem, see läheb tänapäeval
paremini peale.
Inimene
on hakanud teenima loodut Looja asemel. Inimlik ja maine on tulnud
Looja asemele. Sellepärast on
Jumal andnud nad häbitute kirgede kätte.
Vaatame
näiteks joodikut või narkomaani. Ta ütleb, ega
alkohol mulle keelatud ei ole,
(ei ole jah,) joob korra ja teisegi jne. Kas Jumal tuleb seda
keelama? Ei tule. Jumal lubab sellel sündida. Narkomaaniaga on lugu
veelgi tõsisem, sest see seob veel kiiremini. Sama lugu on hooramise
ja abielurikkumisega. Kui korra juba rikkusid, kipud seda tegema ikka
jälle ja jälle. Need on seda kogenud, kes on armukesi pidanud.
Mõtlevad küll, et rohkem
enam ei tee,
aga varsti on ikka samas kohas tagasi. Inimene valib kõlvatuse ja
Jumal kinnitab selle.
Kirikus
pihimanitsuses on öeldud, et pattude andeksandmine on tõotatud
ainult neile, kes tahavad meelt parandada. Kui keegi kavatseb oma
pattudesse jääda, siis need patud mitte ei andestata neile, vaid
kinnitatakse neile, kui nad ümber ei pöördu ja meelt ei paranda.
See on Jumala reegel. Jumal kinnitab inimese valiku. See on see, mis
viib inimese homoseksuaalsusesse.
Vaatame
neid homoparaade, mis aeg-ajalt korraldatakse. Nad tulevad kokku ,
lehvitavad lippudega ja kuulutavad selle oma uhkuseks, mitte
probleemiks. Mismoodi peaks Jumal saama neid inimesi aidata? Jumal on
andnud nad nende asjade kätte. Nii ütleb meile Jumala Sõna. Nii
naised kui mehed on loobunud oma loomulikust vahekorrast, on süttinud
üksteise vastu, mees on mehega, naine naisega ja on
saanud kätte
paratamatu
palga oma eksimuse eest.
Siin
öeldakse kolmandat korda: nii nagu nad ei ole hoolinud Jumala
tunnetusest, nõnda on Jumal
nad andnud kõlbmatu mõtteviisi kätte tegema seda, mis on väär.
Ega
nad ei küsigi Jumala arvamust. Jumal saab päästa neid, kes tulevad
seda otsima või kes nõustuvad seda kuulama ja selle juurde tulema.
See on kiriku sõnum. Ega Paulus ütle ilmaasjata 1Kr 6,9 „Ärge
eksige!“ Tänapäeval juba terved kirikud eksivad. Seda on eriti
vaja teada kiriku töötegijatel – nendel, kes peaksid juhtima
inimesi õndsusele: „Ärge
eksige: ei kõlvatud ega ebajumalateenijad, ei abielurikkujad ega
lõbupoisid ega meestepilastajad, ei vargad ega ahned, ei joodikud
ega pilkajad ega riisujad päri Jumala riiki! Meie
otsus on, kas me valime selle, mis Jumal meile annab, või vahetame
tõe vale vastu, minnes selle maailmaga kaasa. Asjad lähevad nii
kaugele, nagu vist Rootsis juba öeldi, kui oli aktuaalne homode
teema, et kantslistki ei tohi enam sellekohast Piibli sõna kuulutada
ega üldse puudutada. Nii et kui need seadused siin mõne aasta
pärast vastu võetakse, siis mina või ka keegi teine ei tohi
niisugust teksti enam lugedagi.
Ametlikult
on otsustatud, et me vahetame tõe vale vastu – selle vastu, mis
meile meeldivam on. Selles suunas asjad praegu arenevad.
Tahan
ütelda, et küsimus ei ole selles, et meie mõistaks kedagi hukka.
Jumal on otsustanud, et teatud asjad taevasse ei lähe. Vaatame
kaugemale, kui see loetelu, mis Paulus siin ära tõi. Asja tuum on
selles, et inimene
võib elada kas Jumalale või oma himudele,
ükskõik siis, millised need himud parajasti juhtuvad olema. Ta elab
kas
enesele või Jumalale.
Kirjutasin
välja UT-st kohti, kus räägitakse mitte ainult homoseksuaalsusest,
vaid ka abielurikkumisest ja muust säärasest. Tänapäeval keegi ei
tõsta häältki enam nende asjade peale. Gl 5,16 ütleb Paulus:
„Käige
vaimus, siis te ei täida lihalikke himusid“.
Inimese oma jõust on liiga vähe, et nende himudega toime tulla ja
võita. Kes on proovinud, küllap see võib mu sõnu kinnitada. Võid
võidelda küll patu vastu, aga jõust jääb puudu, sa ei suuda,
jääd ikka alla. Siin on lahenduseks Jumala Vaim, elu
Vaimu seadus:
„Sest elu Vaimu seadus Kristuses Jeesuses on vabastanud su patu ja
surma seadusest.“
(Rm
8:2). Jumal annab oma Vaimu ja siis tuleb uuendus, muidu ei tule.
Gl
5,24 „Kes
on Jeesuse Kristuse päralt need on oma liha risti löönud koos tema
kirgede ja himudega“.
Inimese lihahimud ei ole need, mille järgi inimene peabki käima,
vaid ristiinimene on kutsutud võitlema nende vastu. Ainult
Jumala abiga on see võimalik.
Ef
2:2-3: „milles
te varem käisite selle maailma ajastu viisil, vürsti viisil, kellel
on meelevald õhus, vaimu viisil, kes nüüdki on tegev
sõnakuulmatute laste seas; kelle seas ka meie kõik varem käisime
oma lihalikes
himudes,
tehes liha ja mõtete tahtmist mööda, ning me olime loomu poolest
viha lapsed nagu teisedki.
Ef
4,22 ütleb: „Teil
tuleb jätta
oma endise eluviisi poolest vana loomus, kes laostub petlike
himude käes...
„ Inimene
mõtleb, et ta saab rahuldatud, kui tegutseb oma himude järgi.
Tegelikult on need aga petlikud, need ei too tõelist rahuldust, neid
järgides aga inimene teeb pattu ja selle tagajärg on häving.
Võtame
kergema näite – mees ja naine ei saa omavahel läbi. Patuga on ka
siin tegemist, sest patt elab nende sees ka. Siis arvatakse, et me
ei sobi kokku, me peame minema lahku.
Siis otsitakse keegi järgmine, kes arvatakse olevat õigem. Aga kui
Jumala Sõna valgus on välja lülitatud, siis tuleb sealt samuti
halbu üllatusi, kolmas ja neljaski pole ideaalne ega sobi, ja
jällegi peab abielu lahutama. Jumal annab siin seda nõu, et nende
asjadele ei pea järele andma, vaid nendest tuleb pääseda. Teil
tuleb jätta endise elusviisi poolest vana loomus, kes laostub
petlike himude käes.
Neid
kohti on UT-s veel. Näiteks:
1Ts
4,5 „See
on Jumala tahtmine: teie pühitsus, et te hoiduksite
hooruse eest, et igaüks teie seast oskaks pidada oma astjat pühitsuses ja aus,
mitte himude kires, nõnda nagu paganad, kes ei tea midagi Jumalast“...
hooruse eest, et igaüks teie seast oskaks pidada oma astjat pühitsuses ja aus,
mitte himude kires, nõnda nagu paganad, kes ei tea midagi Jumalast“...
Jõulude
ajal loetakse kirikus ikka Tiituse kirja, kus öeldakse, et Jumala
päästev arm on ilmunud kõikidele inimestele ja kasvatab meid, et
me hülgaksime jumalakartmatu elu ja ilmalikud himud, ning elaksime
õigesti ja mõistlikult ja jumalakartlikult praegusel maailma
ajastul.
(Tt 2:11-12)
Peetrus
ütleb 1Pt 1,14: „Nii
nagu kuulekad lapsed ärge ka teie kohanege oma kunagise teadmatuse
aja himudega, vaid saage pühaks kogu oma käitumisega ...“
Ja;
„…
hoiduge lihalikest himudest, mis sõdivad hinge vastu!“
(1Pt 2,11)
Terve
suund, mida Jumal meile näitab, on see, et meis kõigis elavad oma
patused himud ja meil on raske nendega toime tulla. Selle
tõttu me vajame Jumala päästet –Jeesust Kristust.
Otsige
päästet, kelleks on Jeesus Kristus.
Hulluks läheb asi siis, kui see, millest
on vaja lahti saada, kuulutatakse mitte
probleemiks, vaid auasjaks,
millega uhkustatakse.
Küsimus
ei ole hukkamõstus. Ja homoseksuaalsus on vaid üks paljude asjade
hulgas, mida nimetatakse igasuguseks
kurjuseks ja kõlvatuseks
jne. Küsimus on, kas kompass tohib veel näidata õiget suunda? Kas
merekaart veel kehtib või ei kehti – või loome tänapäeval uue?
Kompassi võime ka üle parda heita, aga küsige meremeeste käest,
mis siis juhtub. Vee all varitsevad karid, ja me ei jõua pärale
sinna, kuhu me tahtsime jõuda. Kui sa karidega ei arvesta, saad
kannatada igal juhul.
Kellele
kuulub meie elu? Jumal on maksnud väga kalli hinna selleks, et see
võiks kuuluda Temale. Ta on ostnud meid enesele kalli hinnaga. Kas
me nõustume ennast Temale üle andma või tahamegi jätkata oma
himudes ja koguni nõuda sellele õigustusi?
See
on meie valik. Ja me valimegi – emba-kumba.
Aamen!
Aamen!